Monday, June 22, 2009

~Disebalik tanda hujan panas~

Org tua kata..kalau hujan panas tu..ada org accident..erm bile dgr jer aku jd kecut..ni yang cuak ni nak kua mane2..tp x tau la sejauh mana kebenarannya.Hanya Allah yang Maha Mengetahui..ajal maut tu kan ditangan tuhan..tp peristiwa semalam (21/6/09) maybe kebetulan kot..semalam ptg hujan tibe2 turun dgn lebatnya..xlama pastu tibe2 panas..erm hujan panas rupenyer..maklumlaa skang ni kan musim kering kat malaysia neh..mase aku, tunang n mak aku ngah mkn tengahari..tiber2..terdengar bunyi berdentum n benda terseret..kuat sungguh sampai tergamam aku...aku lari kuar nak tgk ape benda..ABAH...ADA ORG ACCIDENT!!!depan umah aku..aku lari kua tgk..tunang aku dgn x berbasuh tgnnyer pon kua..wira langgar motor..aku cr mane org yang naik moto..rupanya dah masuk parit depan umah aku...tunang n abah aku terus selamatkan org tu..3 org..laki,pmpn n anaknyer..masyaAllah..nsb baik dak kecik tu x aper2..tp mak die luka teruk kat tepi kepala maybe kulit die terbelah..ayah die aku rase cam patah kaki..waaa..yang pasti maybe wife die..pengsan..huhu..hati aku berderau tgk..huhuhu..terfikir aku...adakah kata2 org tua btol or maybe kebetulan????Allah sahaja yang tahu....

No comments:

Post a Comment