Monday, August 17, 2009

~Erti HidUp Yang SebeNar~

Sabtu & Ahad lepas aku rest gle2..bosan plak..huhu siang kemas umah..masak..tdo..mlm dgr lagu---> tgk tv----> tdo..camtu jerla klu cuti..lgsg x der xtiviti yang berfaedah..kuikui..tp bukan selalu..erm sabtu lepas arisa kne bawak g hospital sbb jatuh kat buaian..mata kiri die berdarah..huhu cian tol anak buah comel aku yang sorang neh..dah ler tgh sakit mata pastu kne mcm ni plak..sedih aku tgk die..huhu..hope arissa xder paper..ahad semalam pon tgk cam dah ok sket..tp geram gak kat hospital tuh..name jer wad kecemasan tp servis lambat gler..kul4.30 dftr masuk 6.30 br dapat..pastu check x sampai 10minit..last2 suh dtg isnin jumpa pakar mata..bayangkan..eeiii geram tol aku..huhu cian budak kecik tu..huhu..ntahla cian aku tgk arissa..dah la mak die dmm sbb *******(secret)..dugaan sgt2..hanya sabar n tabah jer yang menemani...erm pastu mlm tu aku sempat tgk cite ayat2 cinta..huhu sedih sungguh citer die..tp ape yang aku dapat dr citer tu..hidup ni memerlukan pengorbanan yang sgt tggi..pada diri, family, kekasih n maybe org lain..ape yang penting..ape jua pengorbanan yang kita buat, kita mestilah sabar n ikhlas..tu lah kunci sebenar kehidupan yang tenang n aman..sabar dgn dugaan sbb Allah x akan bg dugaan yang hebat kat kt klu kita x mampu nak atasinya..n ikhlas dalam stiap ape yang kita buat..bila ikhlas Allah bg rahmat pada kita..segala kesabaran n keikhlasan kita pasti Allah akn bg ganjaran...Allah tu kan Maha Penyayang..Dia tahu ape yang terbaik untuk hambanya...erm itulah yang aku kne blaja dr skang..sabar ngn hal family..tunang..keje..n aku kne blaja ikhlas dgn stiap apa yang aku buat..semalam hampir gaduh besar ngn bie..silap aku..maybe terlampau marah aku ckp bie camtu tp aku x mksdkan pun..erm aku mengaku aku salah..bulan ni aku xtau nape aku byk buat
perangai..mcm2..ntahla..uji kesabaran aku..huhu..jd skang aku amik keputusan untuk sabar + ikhlas + percaya ngn bie..huhu..tulah pengorbanan yang aku kne buat...manusia biasalah..godaan dr syaitan kuat sgt..mudah2han Allah sentiasa lindungi aku drpd fitnah n godaan syaitan..huhu later aku continue my story..

No comments:

Post a Comment