Friday, October 31, 2014

Shaklee's Suplement

Hi 

Assalamualaikum

just nak sharing sikit pasal suplement...actually semua org perlukan suplement instead mkn makanan khasiat, bersenam n so on..

aku ni jenis malas nak amik suplement..sebab.. 1) aku takut ada side effect, 2)aku gerun nak telan2 pil besau2 sbb ada setengah besau sgt..so ragu2 untuk telan...lg2 zaman skang ni mcm2 suplement kat pasaran..so terpulang masing2 untuk pilih suplement ape yang sesuai untuk badan masing2...

dr b4 kawen smp kawen aku just berani amik vitamin C n B-complex sbb dulu aku ada masalah senggugut n period aku kdg2 lebih 14 hari..lepas aku amik B-complex alhamdulillah period aku normal smp aku kawen...then aku stop just amik vit C ja...

bila dah kawen....preg anak sulung..aku x amek apa2 just ubat yang klinik bg..tu je aku mkn..padahal aku punyer alahan sgtlah teruk..huhuhu..tp dah dekat nak bersalin tu ok cuma hb turun so kene jaga mkn..tu je...xterpk nak amik ape2.....

pas bersalin alhamdulillah susu badan byk tp mya reject..so aku pump je smp umur die 11 bulan...masa dalam pantang jiran aku ada tanyer ada ke amik ape2 booster..aku ckp x ..sbb nyer aku dah tulis kat atas hehee...

masa 11 bulan, aku preg anak ke-2...masa tu terkezut sket hahaha sbb nape awal sgt hahhaaa...aku pon on off amik pil kan..haa dah rezeki terimalah...alhamdulillah...lama gak r nak terima kenyataan yang preg awal..hahahaa klaka2..otak pk mcm2..ya Allah ampunkan dosa aku masa itu ya Allah.....insaf jap...

ok sambung......masa preg kedua tu kebetulan aku final year masters...tgh bertatih nak  cr tajuk, buat proposal, bc jurnal..haihhhhhh mmg lemau...lemau fizikal n mental........mmg surrender tp hb ckp..kuat semangat..nak konvo cepat x..hahahaaaaa mmg aim nak konvo 2013..mmg nak abeskan cepat2 sbb dah tangguh 1 sem dulu sbb bersalin...huhu..so gagahkan diri jugak buat...tp beselahh br bukak satu jurnal..dah lemau...sbb preg ke2 asik pening je...pastu loya..tp x muntah..huhu tu yang x tahan...

smp satu tahap...argghhh xtahan terbaca fb k.ayuney..classmate masters...k.ayuney dah abeh dulu tp blom konvo lg..kiranya klu aku abeh sem ni aku akan konvo sama ngn k.ayuney....k.ayuney promote shaklee....die amik pon sbb mcm aku..hahaa last2 pk samp 2-3 hari..aku decided call k.ayuney tanyer experience die gne supplement tuh...bla bla bla aku agree nak try yang trial pack....g umah die mintak consultation skali..hahaa aku amik trialpack set hamil; VITALEA, VIT C, B-COMPLEX, OSTEMATRIX n add on PERFORMANCE drink...yg add on ni ingat nak increase fluid dalam badan tp aku consume sesekali je sbb x lalu..last2 hb aku yang consume smp abeh..then die ckp minum tu badan die rase ringan n senang lawas sbb kerja die jenis heavy duty mmg kene byk minum air....mmg aku bekalkan die p keje air tuh...

ok balik kat aku....2 bulan pertama aku consume br aku rase perubahannya n aku x takut side effectnyer sbb aku mmg awal2 dah wat research pasal ape yang aku amik ni....badan aku xletih n aku mcm xpreg je haha..smp membe ofis aku tegur...ko ni aku tgk mcm xpreg..cergas je...elok je ke sana kemari..hehe aku senyum je..tp mmg betol aku xpenat...aku dapat settlekan thesis aku ontime n finally aku konvo tahun 2013 syukur sgt2...konvo sama k.ayuney...gumbira sgt2...klu k.gee ada skali lagiiii best..hehe...

haaa paling terasa mkn oste n vit C...mmg aku bgn tdo x sakit2 badan...cuma sakit bahagian tepi badan...xpelah...sekurang2nya Allah dah kurangkan sakit2 y lain..alhamdulillah...kiranya preg kedua aku lalui dengan penuh ketenangan n gembira hahhaa ayat x bleh blahh...mungkin dgn bantuan suplement ni..

so aku maintain amik b-complex smp la ni...so sape2 yang cr suplement tuh make sure u all buat research2 sket sbb hanya korang je tau badan korang cne n yakin sepanjang guna suplement tuh..bila kita yakin inshaAllah korang akan rase keberkesanannya ;) try it! try la shaklee! hehe

thank to k.ayuney n also k.ju ;)




No comments:

Post a Comment